Belweder

W czwartek 4 maja wybraliśmy się na wycieczkę do Belwederu. Pani przewodnik oprowadziła nas po najciekawszych miejscach, zapoznała z ich historią, którą wzbogacała o anegdoty lub legendy. Tematem przewodnim był Józef Piłsudski. Na wystawie poświęconej Marszałkowi podziwialiśmy jego portrety, popiersia i rzeźby, a także liczne pamiątki i ordery z jego kolekcji. Mieliśmy także okazję zwiedzać sale, w których niegdyś Józef Piłsudski przebywał oraz przyjmował krajowych i zagranicznych gości. Mogliśmy się przekonać, że Belweder to niezwykłe miejsce nie tylko ze względu na burzliwe losy lecz także ze względu na wyjątkowe piękno pod względem architektury. Następnie poszliśmy do Łazienek oglądaliśmy rezydencje ówczesnej monarchii, a także podziwialiśmy chodzące po parku pawie oraz wiewiórki. Wycieczka była bardzo interesująca i z pewnością chętnie odbylibyśmy taką po raz kolejny.

29 listopada uczniowie klasy 1B w ramach lekcji języka angielskiego wybrali się na Starówkę i do Zamku Królewskiego. Opiekę nad grupą sprawowały pani Luiza Walczuk i pani Lidia Jabłońska-Kwiatkowska.

Po dotarciu na miejsce wszyscy zostali podzieleni na 6 grup. Każda z nich otrzymała kartę pracy z pytaniami na temat Warszawy do przechodniów, które uczniowie musieli zadać po angielsku, oraz z pytaniami dotyczącymi Zamku Królewskiego, na które szukali odpowiedzi w czasie zwiedzania.
  Wszystkie grupy wspaniale sobie poradziły, a ich członkowie świetnie się przy tym bawili.

A.Ch. i A.H.,1b

Zamek Królewski i okolice
1a na Festiwalu Nauki

27 września w ramach Festiwalu Nauki klasa 1a wybrała się na warsztaty do Instytutu Techniki Lotniczej i Mechaniki Stosowanej.  Wszyscy wiemy, że „Poduszki powietrzne” ratują życie, gdy są użytkowane właściwie.

Z wykładu i prezentacji w laboratorium dowiedzieliśmy się o problemach ich użycia, zastosowań, modelowania i badań doświadczalnych. Po zakończeniu prezentacji, poszliśmy na halę testową i wystrzeliliśmy dwukrotnie poduszkę powietrzną.  Zobaczyliśmy także jak działa tunel aerodynamiczny.  Wracając podziwialiśmy model samochodu testowego.

P. Borys, J. Wigurski – 1a

W Muzeum Powstania Warszawskiego

Klasa 2d uczestniczyła w lekcji muzealnej z historii i języka polskiego zdobywając wiedzę o dziejach Powstania Warszawskiego i okresie II wojny światowej w Polsce. Lekcja „Powstańczy dzień powszedni”  poprowadzona została  w oparciu o kontakt z „żywą historią” – eksponatami i fragmentami ekspozycji, w łatwej, zapadającej
w pamięć formie, z uwzględnieniem nowoczesnej metodyki, w tym gier dydaktycznych i innych form nauczania interaktywnego.  Poświęcona była codziennemu życiu żołnierzy i ludności walczącej Warszawy.

Festiwal nauki na Politechnice Warszawskiej

Uczniowie klasy 2a uczestniczyli w grze edukacyjnej pt. „Z geodezją na przełaj”. Gra polegała na biegu na orientację z wykorzystaniem różnorodnych technik i materiałów geodezyjno-kartograficznych (GPS, zdjęcia lotnicze i satelitarne, mapy topograficzne i tematyczne itp.).>